יום רביעי, 9 ביוני 2010

גו גט אה רום (עם עצמך)


איך זה שעוד לא נכתב מסמך אמיתי על החזה הגברי? בעוד שהאיבר הנשי מהווה נושא למטעמים תרבותיים ופסיכולוגיים, החל מהאימה שחש כלפיו המוח הגברי (ראה סצנה מפורסמת מ"כל מה שרצית לדעת על מין ולא העזת לשאול"), דרך סמלים אדיפליים מובהקים הקשורים בפסיכולוגיה דינמית ואזכורים מנחמים לחזה המנחם של אמא, ועד להשפעות של השד הנשי על ארכיטקטורה פוסט-מודרנית.

החזה הגברי נתפס, ממש בדומה לאיבר המין הנשי, כ"חסר". כמו ש"אין פין" של האישה, גישה פרוידיאנית שנותנת לגיטימציה לנחיתותן של נשים אל מול הכוחניות הגברית (שכן ה"יש" הוא הפין), החזה של הגבר, שאינו מפיק חלב, שאינו נותן מזור למכאובי הילדים ושאינו בולט (מכך - ה"אין"), הוא כלום בתרבות שלנו. הוא לא יותר ממשטח הישענות פרקטי.

הנשים, בשנות התבגרותן, מנסות להצניע את החזה שלהן, ובסוף תהליך ההתבגרות, כשהוא כבר מונח שם מבלי שליטתן, הן מבינות שהוא עומד לפניהן; הוא יישות עצמאית כמעט, שמגדירה את החזות שלהן בעיני הגברים, ומביאה ללטישת מבטים לא נוחה. לעומתן, מפתחי שרירים, הנחשבים לזן מובחר של גברים, מתייחסים לחזה שלהם כאל מקדש שיש לפתחו, כאל הצהרת גבריות.
מה יש בו, בחלק הזה בגוף הגברי, שהפך לכזה חסר משמעות? שלא הצליח לגרור ויכוח אחד מעבר ל"חלק או שעיר", או איזה פרק אחד ב"סיינפלד"?

והרי, כמו זה של האישה, הוא גם הולך לפני הגבר. החולצה הגברית נותנת הצנעה או הצצה למראה שלו כששערות מבצבצות מבעד לצווארון, ואינה שונה למעשה מהחריץ הנשי. בסופו של דבר, העולם שלנו מתחלק לפאלוס ולחפצים עגולים, ואלא אם ניתן לכל מה שמסביב משמעות בולטת יותר, לא נצא מגבולות התת מודע שלנו. איכסה, פרויד.

בחורה חרמנית במיוחד פתחה את הבלוג Squarehippies בשביל לספק תמונות של גברים מפורסמים ללא חולצות. לחלק מהתמונות אין בהכרח הקשר מיני, אבל הטקסטים כן בהכרח נוגעים במורכבות של שרירי החזה אל מול שערות החזה, שערות הבטן והנקודה הקטנה הזאת שבמעלה הצוואר.

בכל מקרה, נהנינו לגלות שיש אנשים שמשקיעים את כל המשאבים שלהם בניתוח החזה הגברי באופן הכי שטחי שיש.
ובחרנו להדגים את העניין תחילה עם ג'סטין לונג, שמראה יכולות משחק וורסטיליות בעזרת פלג גופו העליון.

הרומנטי:


האפל:



זה הנסיך הארי ואיזה בחור מבוגר ושעיר


בריאן קרנסטון מתוך Breaking Bad


לרונן קיטינג יש גם סקס אפיל??





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה